Sedam dana tražili smo najbolju hosting tvrtku u Hrvatskoj i napokon smo ju pronašli. Kako bismo došli do najboljeg partnera morali smo napraviti malo istraživanje, stoga smo odabrali nekoliko tvrtki u Hrvatskoj i krenuli u potragu za najboljima. Naš fokus je bio na tehničkoj podršci koja je u sastavu hosting tvrtke, a od nje smo tražili brzinu, susretljivost i dostupnost u svako doba dana i noći. Obratili smo pažnju na vrijeme; mnoge tvrtke koje su se našle u našem istraživanju imale su na svojim internetskim stranicama natpise poput: “Herojska podrška”, “Premium podrška” i slično, ali u startu smo znali da to nije tako.

Krenuli smo sa zakupljivanjem standardnog hosting paketa kod svake tvrtke, a cijene su bile od 100 do 300 kuna, okvirno. Cijena nam nije bila faktor koji je igrao ulogu, nego podrška koja je ključna u mnogim situacijama. Krenuli smo s jednostavnim upitom prema našim tvrtkama i pratili smo odaziv podrške; vrijeme potrebno da nam odgovore na upit. Unutar 60 minuta odgovorila nam je samo jedna tvrtka, dok je jednoj trebalo čak 4 dana za odgovor. Nakon što smo testirali brzinu odaziva podrške kroz nekoliko upita, krenuli smo dalje s upitom o instalaciji poznate blog platforme WordPress. Opet, samo jedna tvrtka je ponudila pomoć unutar 60 minuta i to na način da tvrtka sve sama odradi bez dodatne naknade za odrađeni posao, dok je druga tvrtka ipak napisala upute kako se to ručno radi. Ostale tvrtke su nas odbile ili nisu ni odgovorile. Kako je naše istraživanje bilo u prvoj fazi bazirano na vrijeme odaziva, u utrku su ušle samo dvije tvrtke pa smo nastavili dalje s upitima.

Naš novi upit odnosio se na postavljanje novog web sjedišta putem backup datoteka s drugog servera (drugi hosting partner). Web je baziran na Joomla platformi, a u test smo uključili root i sql backup. Poslali smo upit gdje smo lijepo zamolili hosting tvrtke da umjesto nas postave novo web sjedište i to potpuno samostalno bez naše interakcije. Od dvije preostale tvrtke posla se uhvatila samo jedna koja je žurno krenula u postavljanje novog weba. Nakon malo više od 24 sata rada, novo web sjedište je stavljeno u funkciju.

Sigurno se pitate kako smo mogli donjeti odluku o tomu koji je hosting partner uistinu kvalitetan na osnovu samo jednog kriterija — Podrške? Prema našem iskustvu podrška je najbitniji faktor kojeg trebate uzeti u obzir kada odabirete svog hosting partnera, a zašto je to tako pitali smo i našeg sigurnjaka Dalibora Vlahu:

Većina korisnika svog hosting partnera odabire isključivo prema cijeni usluge. Ako je usluga jeftinija to je ponuda primamljivija i tada najčešće korisnici donose odluku o odabiru najjeftinijeg hosting partnera. Da je jeftino ipak najskuplje govori upravo ovaj scenarij s odabirom hosting partnera. Pored standardnih hosting kompanija u Hrvatskoj nalaze se i one koje nisu osposobljene za to niti imaju dovoljnu razinu znanja o pružanju takvih usluga. Korisnici koji su male i/ili srednje tvrtke teško mogu razaznati što gledati prilikom odabira hosting partnera pa često imaju problema s mail serverima i dalje. Tvrtke koje nude izradu webova uglavnom nude i smještaj istih, a to strogo napominjem treba izbjegavati i svoje web sjedište povjeriti onoj kompaniji koja stvarno mari za vaš posao i ukazano povjerenje.

Moj stav je vrlo jednostavan; Podrška je najbitnija kod vašeg hosting partnera jer gotovo svi smo se mi jednom našli u situaciji kada nam je ona neizmjerno potrebna i od nje očekujemo stručnost na velikoj razini, a mnogi kod nas u takvim tvrtkama to nemaju.
”, kaže Vlaho.

Vlahi nismo rekli koja je hosting tvrtka imala najbolju podršku u našem istraživanju, stoga smo ga upitali koja je hosting tvrtka po njegovom mišljenju najbolja:

Postoje svega dvije-tri kompanije u Hrvatskoj (pitanje je vezano za kompanije u Hrvatskoj, jel?) s kojima sam osobno zadovoljan koliko-toliko, ali već dosta godina surađujem s kompanijom Avalon koja ima sve što treba imati jedna ozbiljna kompanija. Vaše istraživanje fokusirano je na podršci, a Avalon po mom iskustvu ima najbolju podršku koju možete dobiti. Go, Avalon, go!”, kaže Vlaho.

Lagani osmijeh na lice nakon odgovora jer je upravo tvrtka Avalon bila ta hosting tvrtka koja je imala podršku kakvu smo i tražili u našem istraživanju.

Kako netko nebi pomislio da je ovo istraživanje ili ovaj blog post sponzoriran govori podatak da je CEPN tek u kolovozu ove godine počeo koristiti usluge Avalona.